Minecraft PC IP: play.cubecraft.net

Komodо

Forum Professional
May 29, 2015
5,488
17,965
689
22
Amersfoort, The Netherlands
www.cubecraft.net
Ik heb Cubecraft veranderd in Kubekraft zodat het mooi allitereert.

Ten eerste,

Lagere straffen op het bemerken van je eigen fouten.

Wanneer je een regel overtreedt en deze later probeert ongedaan te maken, geldt eenzelfde straf. In mijn ogen zou deze straf omlaag moeten. Aangezien je je eigen fout bemerkt, deze aanpast en minder schade aanricht. Wanneer je je reactie aanpast komt deze namelijk bij minder mensen terecht. Eenzelfde straf voor iemand die zijn fout niet opmerkt en pas door een staff member opgemerkt wordt, lijkt me onrechtvaardig.

Ten tweede,

Recht op gelijke behandeling.

ik snap dat regels veranderen en alles in z’n tijdgeest geplaatst moet worden. Edoch, het is noodzakelijk om superlatieven te omzeilen. Oftewel, de “punishment tracks” zoveel mogelijk gelijk te trekken. Niet op verschillende straffen, maar dezelfde. Het kan niet zo zijn dat ik nog vrolijk rondloop op deze forums na 23 waarschuwingen, terwijl @Levi_the_pro na 5 warnings meteen een permban voor zn kiezen heeft. Al blijft dit altijd arbitrair, toch zijn er naar mijn mening te veel verschillen te bemerken.

Ten derde,

Treed harder op tegen zaken die er daadwerkelijk toe doen, ipv het gebruik van ongerichte scheldwoorden die niemand kwaad doen. Er zijn talloze gevallen van personen die weggepest worden omdat ze een andere mening hebben, ik spreek namens mezelf. Door een meute die het gebruik van scheldwoorden als een doodzonde ziet, maar vrienden verlakken, pesten en heksenjacht voor lief neemt. Cubecraft is geen opvoedinstantie. Maar enige vorm van opvoeding en rechtvaardigheid zou niet verkeerd zijn.

Ten vierde,

Humor is een groot goed. In een tijd waarin cynisme, ironie en sarcasme ten onder gaan door de kopieermachines van influencers die het hebben van geen mening en het wegwuiven kritische tonen vooropstellen, gaat dit verloren. Treed pas op tegen humor wanneer deze in en in zwart is en echt bedreiging vormt. Ipv onschuldige memerijen te verbieden die net iets te ver over de scheef gaan zonder daarmee iemand kwaad te doen.

Ten vijfde.

Positieve discriminatie op leeftijd. Nee maar echt. Iemand van 12 heeft andere bedoelingen dan iemand van 19. Als hij net een scheldwoord geleerd heeft op school, is het nodig om hard op te treden, maar navenant in verzoening te gaan. Tegelijkertijd werkt het voor oudere mensen een stuk minder om aan te sporen op goed gedrag. Kleine kinderen zien vaak minder goed de gevolgen in van hun acties. Terwijl volwassenen eerder met voorbedachte rade handelen.

Ten zesde.

Ga tryharden tegen.

Het ontwijken van school en stimuleren van verslavingsdrift zou niet gestimuleerd moeten worden, maar juist ontmoedigd. Mensen die kampen met problemen moeten ondersteund worden ipv beloond worden voor hun zoveelste Eggwars win.

ten zevende.

kleinschaligheid.

kwaliteit > kwantiteit

Er is geen twijfel over mogelijk dat alle moderators etc geschikte bevoegdheden hebben om hun taak uit te voeren. Echter, oordeel ook op andere zaken dan alleen maar het uitvoeren van de regels. Let op persoonlijkheden die eruit springen. Bijvoorbeeld, empathie, rechtvaardigheidsgevoel en kritische geestdrift

Ten achste

Leaderboards op basis van implemented threads, pins etc

Beloon niet het aantal threads / likes, maar de waarde ervan. Zo maken bepaalde leden zeer vele kwalitatieve threads aan zonder dat ze de waardering ervoor krijgen die ze daadwerkelijk verdienen. (Al ligt deze al erg hoog).

Ten negende,

Maak events meer toegankelijk en vrijblijvend voor iedereen.

Pas deze bijvoorbeeld aan op geschikte tijdspannes voor verschillende inwoners, vertaal ze naar meerdere dragende talen. Adverteer op twitter, youtube en facebook.

Ten tiende,

Meer waardering voor ontwikkelaars (developers) Zij zijn de drijvende kracht achter cubecraft. Nou is het algemeen bekend dat ze er veel tijd aan kwijt zijn en zich minder vaak op de forums vertoeven, maar zij krijgen allerminst de waardering die ze verdienen. Deanonimiseer hun projecten (mits er animo voor is). Betrek meer developers in de interviews van Story’s Staff History etc.

Post Scriptum

Tis een prima server, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Ik heb het in mn kinderjaren prima naar mn zin gehad, maar ben langzamerhand op zaken gestuit die mij niet altijd evenzeer naar het hart staan. Ik hoop dat elke punten in acht kunnen worden genomen, dat zal door mij heel fijn gevonden worden. Tis verre van een ideale suggestie, maar hoop je iets meer een inkijk te hebben gegeven in mijn punten van kritiek. Een fijne dag nog.

Ja, ik ben een boomer. Maar vind de huidige stand van zaken niet heel prettig w.b. rechtvaardigheid.
 

Vrachtschip

Well-Known Member
May 3, 2020
455
752
124
20
The Netherlands
Ja, ik ben een boomer. Maar vind de huidige stand van zaken niet heel prettig w.b. rechtvaardigheid
Mooi verslag, ik zou haast denken dat je een boomer was. Echter zie ik op jouw profiel 18 jaar staan en heb je 2002 in je naam. Desalniettemin, vind ik het toch een mooi verslag. Typ je dit allemaal jegens de ban van Levi?
 
  • Like
Reactions: Komodо

Herrrooo

Well-Known Member
Jun 17, 2018
78
152
84
Goede uitleg, maar als iedereen op Cube Craft zou schelden dan zou het (ookal is het niet gericht op een persoon) een stuk slechter worden. Het heeft er ook mee te maken dat veel kinderen waarschijnlijk niet van hun ouders op Cube Craft zou mogen spelen als die door hebben dat je op Cube Craft schelden kan en er zonder enkele last mee weg komt. En je kan jezelf ook afvragen: "Is het noodzakelijk om te schelden en wat bereik ik ermee?" Het is helemaal niet nodig, maar het kan invloed hebben op jongere mensen en misschien zelfs ouderen. Voor de rest vind ik het goed geformuleerd ookal ben ik het zeker niet met alles eens.
 

Zillu

Well-Known Member
Jan 4, 2021
255
727
124
Super mooi verslag komo! Ik sta er helemaal achter dat Cube veel meer prestaties kan bereiken, en dat inderdaad bijvoorbeeld door events te organiseren met een specifiek tijd eraan en dat dan te gaan adverteren op hun sociale media accounts zoals twitter, youtube en instagram. Het is al zeker mooi dat ze daily rewards zijn begonnen, spelers zullen daardoor ook elke dag terug komen om überhaupt de streak te houden, als je dus ook nog een event of wat dan ook er bij zou kunnen organiseren dan is er natuurlijk ook meer kans dat de spelerbasis wordt uitgebreid. Ik ben het er niet overal mee eens maar het is goed dat er meerdere punten zijn gemaakt over hoe het eventueel beter zou kunnen worden en dat er nog steeds verbetering in Cube zit.
 

femitnt

Member
Mar 14, 2021
9
2
4
22
Ik heb Cubecraft veranderd in Kubekraft zodat het mooi allitereert.

Ten eerste,

Lagere straffen op het bemerken van je eigen fouten.

Wanneer je een regel overtreedt en deze later probeert ongedaan te maken, geldt eenzelfde straf. In mijn ogen zou deze straf omlaag moeten. Aangezien je je eigen fout bemerkt, deze aanpast en minder schade aanricht. Wanneer je je reactie aanpast komt deze namelijk bij minder mensen terecht. Eenzelfde straf voor iemand die zijn fout niet opmerkt en pas door een staff member opgemerkt wordt, lijkt me onrechtvaardig.

Ten tweede,

Recht op gelijke behandeling.

ik snap dat regels veranderen en alles in z’n tijdgeest geplaatst moet worden. Edoch, het is noodzakelijk om superlatieven te omzeilen. Oftewel, de “punishment tracks” zoveel mogelijk gelijk te trekken. Niet op verschillende straffen, maar dezelfde. Het kan niet zo zijn dat ik nog vrolijk rondloop op deze forums na 23 waarschuwingen, terwijl @Levi_the_pro na 5 warnings meteen een permban voor zn kiezen heeft. Al blijft dit altijd arbitrair, toch zijn er naar mijn mening te veel verschillen te bemerken.

Ten derde,

Treed harder op tegen zaken die er daadwerkelijk toe doen, ipv het gebruik van ongerichte scheldwoorden die niemand kwaad doen. Er zijn talloze gevallen van personen die weggepest worden omdat ze een andere mening hebben, ik spreek namens mezelf. Door een meute die het gebruik van scheldwoorden als een doodzonde ziet, maar vrienden verlakken, pesten en heksenjacht voor lief neemt. Cubecraft is geen opvoedinstantie. Maar enige vorm van opvoeding en rechtvaardigheid zou niet verkeerd zijn.

Ten vierde,

Humor is een groot goed. In een tijd waarin cynisme, ironie en sarcasme ten onder gaan door de kopieermachines van influencers die het hebben van geen mening en het wegwuiven kritische tonen vooropstellen, gaat dit verloren. Treed pas op tegen humor wanneer deze in en in zwart is en echt bedreiging vormt. Ipv onschuldige memerijen te verbieden die net iets te ver over de scheef gaan zonder daarmee iemand kwaad te doen.

Ten vijfde.

Positieve discriminatie op leeftijd. Nee maar echt. Iemand van 12 heeft andere bedoelingen dan iemand van 19. Als hij net een scheldwoord geleerd heeft op school, is het nodig om hard op te treden, maar navenant in verzoening te gaan. Tegelijkertijd werkt het voor oudere mensen een stuk minder om aan te sporen op goed gedrag. Kleine kinderen zien vaak minder goed de gevolgen in van hun acties. Terwijl volwassenen eerder met voorbedachte rade handelen.

Ten zesde.

Ga tryharden tegen.

Het ontwijken van school en stimuleren van verslavingsdrift zou niet gestimuleerd moeten worden, maar juist ontmoedigd. Mensen die kampen met problemen moeten ondersteund worden ipv beloond worden voor hun zoveelste Eggwars win.

ten zevende.

kleinschaligheid.

kwaliteit > kwantiteit

Er is geen twijfel over mogelijk dat alle moderators etc geschikte bevoegdheden hebben om hun taak uit te voeren. Echter, oordeel ook op andere zaken dan alleen maar het uitvoeren van de regels. Let op persoonlijkheden die eruit springen. Bijvoorbeeld, empathie, rechtvaardigheidsgevoel en kritische geestdrift

Ten achste

Leaderboards op basis van implemented threads, pins etc

Beloon niet het aantal threads / likes, maar de waarde ervan. Zo maken bepaalde leden zeer vele kwalitatieve threads aan zonder dat ze de waardering ervoor krijgen die ze daadwerkelijk verdienen. (Al ligt deze al erg hoog).

Ten negende,

Maak events meer toegankelijk en vrijblijvend voor iedereen.

Pas deze bijvoorbeeld aan op geschikte tijdspannes voor verschillende inwoners, vertaal ze naar meerdere dragende talen. Adverteer op twitter, youtube en facebook.

Ten tiende,

Meer waardering voor ontwikkelaars (developers) Zij zijn de drijvende kracht achter cubecraft. Nou is het algemeen bekend dat ze er veel tijd aan kwijt zijn en zich minder vaak op de forums vertoeven, maar zij krijgen allerminst de waardering die ze verdienen. Deanonimiseer hun projecten (mits er animo voor is). Betrek meer developers in de interviews van Story’s Staff History etc.

Post Scriptum

Tis een prima server, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Ik heb het in mn kinderjaren prima naar mn zin gehad, maar ben langzamerhand op zaken gestuit die mij niet altijd evenzeer naar het hart staan. Ik hoop dat elke punten in acht kunnen worden genomen, dat zal door mij heel fijn gevonden worden. Tis verre van een ideale suggestie, maar hoop je iets meer een inkijk te hebben gegeven in mijn punten van kritiek. Een fijne dag nog.

Ja, ik ben een boomer. Maar vind de huidige stand van zaken niet heel prettig w.b. rechtvaardigheid.
Ik zou persoonlijk niet de naam veranderen. En als je al 23 waarschuwing hebt gehad en je vriend 5 en al een permaban heeft zullen de feiten minder erg zijn geweest. En ik denk dat je gewoon geen fouten moet begaan ook al probeer je ze recht te zetten je heb de fout al begaan.
 
  • Like
Reactions: Vrachtschip

Egg🥚

Gameplay Engineer
Team CubeCraft
🎨 Designer
Jul 12, 2020
1,017
1,450
179
18
The Netherlands
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe erg ik hier mee eens ben. Ik heb eerder een feedback thread over een paar punten gemaakt (vooral over de feedback op mods), maar had het nooit zo goed kunnen formuleren en uitleggen als jij doet ;).
 

Levi_the_pro

Forum Expert
Nov 21, 2016
857
2,030
289
24
Geen probleem man! Dank voor je waardering! Zou je die thread willen linken?
 

wdp_

Member
Jan 18, 2021
78
83
19
The Netherlands
Ik heb Cubecraft veranderd in Kubekraft zodat het mooi allitereert.

Ten eerste,

Lagere straffen op het bemerken van je eigen fouten.

Wanneer je een regel overtreedt en deze later probeert ongedaan te maken, geldt eenzelfde straf. In mijn ogen zou deze straf omlaag moeten. Aangezien je je eigen fout bemerkt, deze aanpast en minder schade aanricht. Wanneer je je reactie aanpast komt deze namelijk bij minder mensen terecht. Eenzelfde straf voor iemand die zijn fout niet opmerkt en pas door een staff member opgemerkt wordt, lijkt me onrechtvaardig.

Ten tweede,

Recht op gelijke behandeling.

ik snap dat regels veranderen en alles in z’n tijdgeest geplaatst moet worden. Edoch, het is noodzakelijk om superlatieven te omzeilen. Oftewel, de “punishment tracks” zoveel mogelijk gelijk te trekken. Niet op verschillende straffen, maar dezelfde. Het kan niet zo zijn dat ik nog vrolijk rondloop op deze forums na 23 waarschuwingen, terwijl @Levi_the_pro na 5 warnings meteen een permban voor zn kiezen heeft. Al blijft dit altijd arbitrair, toch zijn er naar mijn mening te veel verschillen te bemerken.

Ten derde,

Treed harder op tegen zaken die er daadwerkelijk toe doen, ipv het gebruik van ongerichte scheldwoorden die niemand kwaad doen. Er zijn talloze gevallen van personen die weggepest worden omdat ze een andere mening hebben, ik spreek namens mezelf. Door een meute die het gebruik van scheldwoorden als een doodzonde ziet, maar vrienden verlakken, pesten en heksenjacht voor lief neemt. Cubecraft is geen opvoedinstantie. Maar enige vorm van opvoeding en rechtvaardigheid zou niet verkeerd zijn.

Ten vierde,

Humor is een groot goed. In een tijd waarin cynisme, ironie en sarcasme ten onder gaan door de kopieermachines van influencers die het hebben van geen mening en het wegwuiven kritische tonen vooropstellen, gaat dit verloren. Treed pas op tegen humor wanneer deze in en in zwart is en echt bedreiging vormt. Ipv onschuldige memerijen te verbieden die net iets te ver over de scheef gaan zonder daarmee iemand kwaad te doen.

Ten vijfde.

Positieve discriminatie op leeftijd. Nee maar echt. Iemand van 12 heeft andere bedoelingen dan iemand van 19. Als hij net een scheldwoord geleerd heeft op school, is het nodig om hard op te treden, maar navenant in verzoening te gaan. Tegelijkertijd werkt het voor oudere mensen een stuk minder om aan te sporen op goed gedrag. Kleine kinderen zien vaak minder goed de gevolgen in van hun acties. Terwijl volwassenen eerder met voorbedachte rade handelen.

Ten zesde.

Ga tryharden tegen.

Het ontwijken van school en stimuleren van verslavingsdrift zou niet gestimuleerd moeten worden, maar juist ontmoedigd. Mensen die kampen met problemen moeten ondersteund worden ipv beloond worden voor hun zoveelste Eggwars win.

ten zevende.

kleinschaligheid.

kwaliteit > kwantiteit

Er is geen twijfel over mogelijk dat alle moderators etc geschikte bevoegdheden hebben om hun taak uit te voeren. Echter, oordeel ook op andere zaken dan alleen maar het uitvoeren van de regels. Let op persoonlijkheden die eruit springen. Bijvoorbeeld, empathie, rechtvaardigheidsgevoel en kritische geestdrift

Ten achste

Leaderboards op basis van implemented threads, pins etc

Beloon niet het aantal threads / likes, maar de waarde ervan. Zo maken bepaalde leden zeer vele kwalitatieve threads aan zonder dat ze de waardering ervoor krijgen die ze daadwerkelijk verdienen. (Al ligt deze al erg hoog).

Ten negende,

Maak events meer toegankelijk en vrijblijvend voor iedereen.

Pas deze bijvoorbeeld aan op geschikte tijdspannes voor verschillende inwoners, vertaal ze naar meerdere dragende talen. Adverteer op twitter, youtube en facebook.

Ten tiende,

Meer waardering voor ontwikkelaars (developers) Zij zijn de drijvende kracht achter cubecraft. Nou is het algemeen bekend dat ze er veel tijd aan kwijt zijn en zich minder vaak op de forums vertoeven, maar zij krijgen allerminst de waardering die ze verdienen. Deanonimiseer hun projecten (mits er animo voor is). Betrek meer developers in de interviews van Story’s Staff History etc.

Post Scriptum

Tis een prima server, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Ik heb het in mn kinderjaren prima naar mn zin gehad, maar ben langzamerhand op zaken gestuit die mij niet altijd evenzeer naar het hart staan. Ik hoop dat elke punten in acht kunnen worden genomen, dat zal door mij heel fijn gevonden worden. Tis verre van een ideale suggestie, maar hoop je iets meer een inkijk te hebben gegeven in mijn punten van kritiek. Een fijne dag nog.

Ja, ik ben een boomer. Maar vind de huidige stand van zaken niet heel prettig w.b. rechtvaardigheid.
Zou simpel zijn om je straffen te verminderen dan, stel je voor een kill-aura hacker (bijvoorbeeld) die skywars speelt en word gebanned maar laterna zegt; ohja, ik heb er spijt van en daardoor van een 1 week ban naar een 4 dagen ban zou gaan. Zou ttoch raar zijn? Verder heb je wel goede punten.
 
Members Online

Latest posts

Latest profile posts

I'm here!
(i'm everywhere)
qKhalidd wrote on camulos's profile.
happy birthday!
Casualpoalrbear wrote on WorriedSkate940's profile.
Congrats in helper. I know you do great


(Also nice change to your PFP)
Frontlane wrote on camulos's profile.
Happy birthday!
Top Bottom