Minecraft PC IP: play.cubecraft.net

Ewxut

Member
Jun 15, 2020
9
3
19
19
Hallo,
Ik en een paar anderen zaten in lobby 3 te ''klagen'' over het ''mute-beleid'' van Cubecraft. Op het gegeven moment kwam onze grote vriend Dutch_Frietjes de lobby joinen, en kwam even mengen in de situatie. Dat was ook het moment dat er iemand in de lobby kwam die zei dat zij was gemute omdat diegene tegen een van haar vrienden zei: ''oetlul'' (wat imo veel, maar dan ook VEEL te zwaar gestraft wordt met een mute). Waarop ik en iemand anders er een soort grap van maakten, dus zei ik ''oetlul'' en geen seconde later ''oeps'' een paar seconden later kreeg ik een warning van onze grote vriend Dutch_Frietjes Maar, later bleek toch dat hij me niet de warning gaf, maar een Mod, en wou hij niet verder in discussie.

Nu zijn er bij mij 2 vragen

1. Wanneer krijgen mensen een mute en wanneer een warn. In de 2016 tijden was het voor iedereen duidelijk met 1/3, 2/3, 3/3, maar ik snap van dit nieuwe ''systeem'' maar weinig
2. Hoe kan het dat Cubecraft zulke Helpers aanneemt, want dit gaat echt helemaal nergens over

-Ewout, Ewxut
 

Keanu

Forum Veteran
Jan 5, 2017
2,879
10,795
524
20
Maastricht, the Netherlands
youtu.be
Hai!


1. Wanneer krijgen mensen een mute en wanneer een warn. In de 2016 tijden was het voor iedereen duidelijk met 1/3, 2/3, 3/3, maar ik snap van dit nieuwe ''systeem'' maar weinig
Dit systeem is er nooit geweest. Mensen uit de community hadden dit zelf bedacht, echter hebben wij als staff punishment tracks. De punishment track voor swearing is (Momenteel, volgensmij was dit iets anders in 2016 echter was het wel vergelijkbaar met de huidige punishment track) Warning -> 3d mute -> 7d mute -> 30d mute -> Permanente mute.
Als je vriend een instant mute heeft gekregen voor oetlul, betekent dit dat je vriend al een eerdere waarschuwing heeft gehad voor swearing. Als je mij zijn username geeft, kan ik hier even wat beter naar kijken.

2. Hoe kan het dat Cubecraft zulke Helpers aanneemt, want dit gaat echt helemaal nergens over
Hij heeft correct gehandeld.
Als helper wordt je getrained om een Moderator te worden. Helpers hebben geen ''punishment''-commands, betekende dat ze ook gewoon moeten reporten. Dutch_frietjes heeft dat gedaan, en een moderator heeft je na aanleiding van deze report gepunished. Je bent gewarned door ItsDavey_, je kan hem contacteren over je warning als je denkt dat deze onterecht is.

Over het woord oetlul, ik snap dat dit niet het extreemste scheldwoord ooit is, echter straffen we hier wel voor door het ''lul'' gedeelte.

Ik hoop dat dit je vragen heeft beantwoord. Ik laat de thread open, als je nog enige vragen hebt, voel je vrij om hierop te reageren. Als je dit daarnaast wil bespreken met staff management, kan je het beste een thread aanmaken op https://cbecrft.net/stafffeedback
 

Ewxut

Member
Jun 15, 2020
9
3
19
19
Over het woord oetlul, ik snap dat dit niet het extreemste scheldwoord ooit is, echter straffen we hier wel voor door het ''lul'' gedeelte.
Dus voor het woord ''lullig'' kun je in principe een mute krijgen? Dat is wel een klein beetje heel erg kinderachtig als je je bedenkt dat er genoeg mensen met (bijv) kanker lopen te schelden.

Als je mij zijn username geeft, kan ik hier even wat beter naar kijken.
TripleSophie


Hij heeft correct gehandeld.
Ik zeg ook niet dat hij niet correct heeft gehandeld, maar een Helper is niet voor niets een Helper, en als elke helper zo kinderachtig is en in /vanish gaat om een discussie te ontlopen heb je er ook niet veel aan

Ewout, Ewxut
 

Dutch_Frietjes

Dedicated Member
Dec 7, 2015
57
723
163
23
The Netherlands
Dus voor het woord ''lullig'' kun je in principe een mute krijgen? Dat is wel een klein beetje heel erg kinderachtig als je je bedenkt dat er genoeg mensen met (bijv) kanker lopen te schelden.


TripleSophie



Ik zeg ook niet dat hij niet correct heeft gehandeld, maar een Helper is niet voor niets een Helper, en als elke helper zo kinderachtig is en in /vanish gaat om een discussie te ontlopen heb je er ook niet veel aan

Ewout, Ewxut



Mensen die met kanker schelden worden ook gewoon gemute en er zijn gewoon regels waar je je aan moet houden...
En nog om even terug te komen ik ben niet in vanish gegaan ik was gewoon een potje gejoined en dat had ik ook gezegd in de lobby 🙂
 
  • Like
Reactions: Keanu and Axyy

Keanu

Forum Veteran
Jan 5, 2017
2,879
10,795
524
20
Maastricht, the Netherlands
youtu.be
Dus voor het woord ''lullig'' kun je in principe een mute krijgen? Dat is wel een klein beetje heel erg kinderachtig als je je bedenkt dat er genoeg mensen met (bijv) kanker lopen te schelden.
Correct.
Wij willen als netwerk zo open mogelijk zijn voor alle leeftijden.
Stel je voor, je bent een ouder van een wat jonger kind. Zou je willen dat je kind dan dat soort woorden ziet?
Het gaat niet alleen maar om wat precies wel en niet schelden is, er zit ook nog iets achter.


TripleSophie
Ik denk dat je een typfout hebt gemaakt?
8A4E7AAA-010B-49B1-9334-8FAFE213D36A.jpeg



Ik zeg ook niet dat hij niet correct heeft gehandeld, maar een Helper is niet voor niets een Helper, en als elke helper zo kinderachtig is en in /vanish gaat om een discussie te ontlopen heb je er ook niet veel aan
Al zou hij op die manier een discussie ontlopen, ook al heeft hij gezegd dat ie een game was gejoined, zou ik volledig achter hem staan.
Stel je voor, je zit lekker vrijwillig dingen te doen voor een server. Ineens komt iemand een discussie houden over iets waar die helper 0 invloed op heeft (Hij helpt het naleven van regels, en maakt ze niet), stel jezelf dan de vraag: zou je dit leuk vinden?
 

Dutch_Frietjes

Dedicated Member
Dec 7, 2015
57
723
163
23
The Netherlands
Correct.
Wij willen als netwerk zo open mogelijk zijn voor alle leeftijden.
Stel je voor, je bent een ouder van een wat jonger kind. Zou je willen dat je kind dan dat soort woorden ziet?
Het gaat niet alleen maar om wat precies wel en niet schelden is, er zit ook nog iets achter.



Ik denk dat je een typfout hebt gemaakt?
View attachment 170527



Al zou hij op die manier een discussie ontlopen, ook al heeft hij gezegd dat ie een game was gejoined, zou ik volledig achter hem staan.
Stel je voor, je zit lekker vrijwillig dingen te doen voor een server. Ineens komt iemand een discussie houden over iets waar die helper 0 invloed op heeft (Hij helpt het naleven van regels, en maakt ze niet), stel jezelf dan de vraag: zou je dit leuk vinden?
TripleSofie *
 

Levi_the_pro

Forum Expert
Nov 21, 2016
857
2,030
289
24
Zo zijn de helpers tegenwoordig. Er worden nu meer helpers aangenomen en de meeste zullen dus ook minder goed zijn. Ik heb gemerkt dat helpers vaak een situatie niet kunnen inschatten en gewoon de regels uitvoeren ze zullen zien dat je er een grapje overmaakt en niemand uitscheld maar alsnog zullen ze warnen/muten. Toch vind ik dat het wel goed is dat ze deze aannemen want veel hackers worden gebanned. Even over het mute systeem, ze muten voor alles je kan geen woord zeggen dat überhaupt een beetje verkeerd gebruikt kan worden of je krijgt al een mute of waarschuwing zoals oetlul wat je dus zei krijg je ook al meteen een warning dit komt omdat cubecraft een kind vriendelijke server is ik denk dat ze hiervoor veel spelers mislopen die geen zin hebben om op een kindvriendelijke server te spelen of mensen die vroeger op cubecraft speelden als kind en nu geen zin meer hebben in zo'n kind gerichte kind vriendelijke server, maar hier veranderd toch niks aan dusja.
 
  • Agree
Reactions: DeadlyRamses
Members Online

Team online

Latest posts

Latest profile posts

TheOrderOfSapphire wrote on Cursedpug89's profile.
Long time no see lad!
Frontlane wrote on Puov's profile.
hoi
Finally some free time in the upcoming days. Time to play sw and skyblock hehehehhe
Eli wrote on Eli Shane's profile.
Legend
Eli
This app feature is so convenient!

1713280002706.png
Top Bottom