Minecraft PC IP: play.cubecraft.net

wie wilt ook dat je jou punten kunt geven of krijgen van een andere speler?


  • Total voters
    14

EnergyWaves

Member
Apr 10, 2019
4
5
4
23
Hallo beste CubeCraft Staff team!

We weten allemaal natuurlijk dat we punten hebben om voornamelijk dingen te kopen voor een gemakkelijkere spel
of fijne snufjes in skywars bijvoorbeeld zoals kits en abilities.

Natuurlijk vind ik dat je er wel wat voor moet doen om het te verdienen zoals echt kils maken of wins
maar veel van mijn vrienden en anderen waarschijnlijk ook die hebben zo veel points 40 duizend of 100 duizend
en ze doen er niks mee!

Zij zeggen tegen mij soms als ik mijn punten kon giften gaf ik ze aan jou.

Mijn idee is nu misschien een gift command zodat je je punten kunt weg geven als je dat wilt met
/gift points <naam> <hoeveelheid> misschien?

Dat zou heel handig zijn voor mensen die graag punten willen en mensen die dan niks hebben aan hun punten ze die kunnen geven aan spelers die er wel wat aan gaan hebben!

Dit was mijn voor stel ik hoop dat jullie er wat in kunnen vinden en het misschien ooit gebeurd dat je points kan giften
zodat de puntloze onder ons het gegeven kunnen krijgen, laat hier ook je mening achter over mijn idee ik hoop dat er veel zijn die het eens zijn met mij maar voor nu wens ik iedereen een fijne tijd op cubecraft!

Groetjes EnergyWaves!
 
  • Like
Reactions: Simply

zFqcus

Dedicated Member
Jul 11, 2018
181
578
169
20
And for those who cannot speak Dutch:

-----------

Hello dear CubeCraft Staff team!

Of course we all know that we have points to mainly buy things for an easier game
or fine gadgets in skywars such as kits and abilities.

Of course I think you have to do something to earn it like making a real chill or winning
but many of my friends and others probably also have so many points 40 thousand or 100 thousand
and they do nothing with it!

They sometimes tell me if I could donate my points I gave them to you.

My idea may now be a gift command so that you can give away your points if you want with
/ gift points <name> <quantity> maybe?

That would be very useful for people who want points and people who don't care about their points they can give to players who will benefit from it!

This was my suggestion, I hope you can find something in it and it may happen that you can donate points
so that the scoreless among us can get it, leave your opinion about my idea here too I hope there are many who agree with me but for now I wish everyone a nice time on cubecraft!

Greetings EnergyWaves!
 
  • Like
Reactions: Ducky and Simply

zFqcus

Dedicated Member
Jul 11, 2018
181
578
169
20
Hallo beste CubeCraft Staff team!

We weten allemaal natuurlijk dat we punten hebben om voornamelijk dingen te kopen voor een gemakkelijkere spel
of fijne snufjes in skywars bijvoorbeeld zoals kits en abilities.

Natuurlijk vind ik dat je er wel wat voor moet doen om het te verdienen zoals echt kils maken of wins
maar veel van mijn vrienden en anderen waarschijnlijk ook die hebben zo veel points 40 duizend of 100 duizend
en ze doen er niks mee!

Zij zeggen tegen mij soms als ik mijn punten kon giften gaf ik ze aan jou.

Mijn idee is nu misschien een gift command zodat je je punten kunt weg geven als je dat wilt met
/gift points <naam> <hoeveelheid> misschien?

Dat zou heel handig zijn voor mensen die graag punten willen en mensen die dan niks hebben aan hun punten ze die kunnen geven aan spelers die er wel wat aan gaan hebben!

Dit was mijn voor stel ik hoop dat jullie er wat in kunnen vinden en het misschien ooit gebeurd dat je points kan giften
zodat de puntloze onder ons het gegeven kunnen krijgen, laat hier ook je mening achter over mijn idee ik hoop dat er veel zijn die het eens zijn met mij maar voor nu wens ik iedereen een fijne tijd op cubecraft!

Groetjes EnergyWaves!

Maar ik ben het ermee eens, Maar misschien een toevoeging. Dat je alleen de personen uit je f list points kan geven.
 

Hoshi

Speedy Wing Rush Gonzales
Aug 4, 2017
1,152
8,263
408
18
meow meow
youtube.com
Pronouns
She/Her
Hallo beste CubeCraft Staff team!

We weten allemaal natuurlijk dat we punten hebben om voornamelijk dingen te kopen voor een gemakkelijkere spel
of fijne snufjes in skywars bijvoorbeeld zoals kits en abilities.

Natuurlijk vind ik dat je er wel wat voor moet doen om het te verdienen zoals echt kils maken of wins
maar veel van mijn vrienden en anderen waarschijnlijk ook die hebben zo veel points 40 duizend of 100 duizend
en ze doen er niks mee!

Zij zeggen tegen mij soms als ik mijn punten kon giften gaf ik ze aan jou.

Mijn idee is nu misschien een gift command zodat je je punten kunt weg geven als je dat wilt met
/gift points <naam> <hoeveelheid> misschien?

Dat zou heel handig zijn voor mensen die graag punten willen en mensen die dan niks hebben aan hun punten ze die kunnen geven aan spelers die er wel wat aan gaan hebben!

Dit was mijn voor stel ik hoop dat jullie er wat in kunnen vinden en het misschien ooit gebeurd dat je points kan giften
zodat de puntloze onder ons het gegeven kunnen krijgen, laat hier ook je mening achter over mijn idee ik hoop dat er veel zijn die het eens zijn met mij maar voor nu wens ik iedereen een fijne tijd op cubecraft!

Groetjes EnergyWaves!
I totally agree with this. I myself have too many points, yet I never know what to do with them. I could spend them on skills and kits, but I want to seek an other use for them.


Dat je alleen de personen uit je f list points kan geven.
I don't have anything to add besides that. I'm not really sure myself why I find this a better idea, but I do think it's better than just being able to give points to any player.
 
I feel like I've heard this being suggested before and to be honest I can't really say it's a a bad idea. I would however suggest adding a limit to how many points you can donate, being able to donate to friends only or perhaps a cooldown to prevent it from being abused.

It definitely still has it's flaws though. It might lead to people scamming or manipulating other players into donating them points. "eVeRyONe tRaNsFeR 10000 POinTs tO Me nOW fOR a fReE wOoD rAnK".
Players might also start using alternative accounts more frequently, to farm points or even cheat on them to transfer the points to their main account, putting some extra weight on the moderating team's shoulders. On top of this, let's not forget that this will very likely decrease the value of point-multipliers. Less people would consider buying them, decreasing Cubecraft's overall margin.
And let's be honest, is a point-trade-marked between players really what we want? This game should be about setting your own goals and objectives and achieving them yourself, not having someone else achieve them for you. It's what keeps this game fun and refreshing, especially for new players.
 
  • Like
Reactions: Keanu

Ducky

Forum Professional
Dec 31, 2015
4,700
6,709
559
22
The Netherlands
I don't think this is either a good or bad idea. Friends want to help each other by giving points to them so they can buy kits or anything else. Though, I'd say it's more fun to achieve those points yourself by playing games and then buy the kit you want to have. I'm practically in the middle of this suggestion.
 
Members Online

Team online

Latest profile posts

GiGaGekkies wrote on Ferrcho's profile.
Ola! Happy Birthday! :)
GiGaGekkies wrote on Roxlad's profile.
Happy Birthday <3
GiGaGekkies wrote on Abodz's profile.
Happy Birthday
TheOrderOfSapphire wrote on Abodz's profile.
Happy Birthday! I hope you have/had a good day today!:D
Top Bottom