Minecraft PC IP: play.cubecraft.net

Ben je het hiermee eens?


  • Total voters
    13
Status
Not open for further replies.

Bu6b3ltj3sKrqqn_

Well-Known Member
Jan 3, 2016
228
37
103
20
Netherlands, Enschede.
Hallo, ik wil graag een suggestie maken. Ik weet dat sommige mensen het er misschien niet mee eens zijn, maar ik ga hem toch maken.

Ik ben zelf gelovig en ik vind het vervelend dat je Jezus en GVD mag zeggen als je GEKILLED wordt. Ik vind dat dit schelden is en verboden moet worden, En ik bedoel dat je het dus niet mag zeggen als een scheldwoord. Ik vind het natuurlijk niet erg als je het gebruikt voor iets anders. Laat vooral je mening achter, Maar Gelieve niet gemeen worden het is alleen maar een suggestie 🙂.
Fijne dag/avond/middag/ochtend😂, wanneer je het ook maar leest.
 

Quis

Forum Expert
Feb 4, 2020
1,210
3,159
304
21
The Netherlands
www.cubecraft.net
Pronouns
He/Him
Ik snap dat je die woorden niet zo fijn vind en wil je daarom ook wel steunen in deze suggestie.

Ik zelf vind dat “GVD” (etc) een erg grof woord is en best punishable mag woorden. Verder noem je het woord “gekilled”, ik en dit vind ik een algemeen “game” woord. Dit moet je niet al te serieus nemen aangezien het in de game taal betekend dat je “af” bent.

Ik vind dat je qua schelden groot gelijk hebt en dat het voor deze kind vriendelijke server een goed idee zou zijn om “GVD” in afkorting en volledig woord punishable te maken.

Als je een poll maakt heb je een ja vote van mij.
 

Bu6b3ltj3sKrqqn_

Well-Known Member
Jan 3, 2016
228
37
103
20
Netherlands, Enschede.
Ik snap dat je die woorden niet zo fijn vind en wil je daarom ook wel steunen in deze suggestie.

Ik zelf vind dat “GVD” (etc) een erg grof woord is en best punishable mag woorden. Verder noem je het woord “gekilled”, ik en dit vind ik een algemeen “game” woord. Dit moet je niet al te serieus nemen aangezien het in de game taal betekend dat je “af” bent.

Ik vind dat je qua schelden groot gelijk hebt en dat het voor deze kind vriendelijke server een goed idee zou zijn om “GVD” in afkorting en volledig woord punishable te maken.

Als je een poll maakt heb je een ja vote van mij.
Hoi Quis, bedankt dat je mijn wilt steunen, over dat Gekilled. Ik bedoelde dat als mensen gekilled zijn dat ze dan Jezus of GVD zeggen omdat ze boos zijn dat ze dood zijn en dat vind ik dat verboden moet worden, heel erg bedankt voor het antwoorden
 
  • Like
Reactions: Quis

Lozora

Forum Expert
Jul 6, 2016
733
3,611
389
20
The Netherlands
Bedankt voor deze suggestie!

Ik ben het met je eens op het gebied van "gvd" en ik begrijp ook waarom jij dat onprettig vindt (en vast ook wel anderen) aangezien je zelf aangegeven hebt gelovig te zijn. Ik heb er zelf niet al te veel problemen mee maar toch zou dit niet toegestaan moeten worden.

Ik zelf vind dit persoonlijk ook best aanstootgevend en vind het vreemd dat dingen als "shit" en "lullig" niet gezegd mogen worden (dat is overigens terecht begrijp me niet verkeerd) en "godverdomme" wel. Dat ligt ook wel een beetje aan de situatie en of t vloekend of kwetsend bedoelt is (aan de context) of niet.

Dingen als "Jezus" zouden naar mijn mening wel toegestaan moeten worden aangezien dat vanuit mijn oogpunt geen kwade bedoelingen heeft in de vorm van vloeken of schelden en het verbieden van "Jezus" gaat wel een beetje te ver.

Mijn Ja vote heb je!
 
Last edited:

Bu6b3ltj3sKrqqn_

Well-Known Member
Jan 3, 2016
228
37
103
20
Netherlands, Enschede.
Bedankt voor deze suggestie!

Ik ben het met je eens op het gebied van "gvd".
Ik zelf vind dit persoonlijk ook best aanstootgevend en vind het vreemd dat dingen als "shit" en "lullig" niet gezegd mogen worden en "godverdomme" wel.

Dit is een kindvriendelijke server en ik neem aan dat ouders hun kinderen niet thuis willen zien en hen "godverdomme" horen zeggen.

Mijn Ja vote heb je!
Bedankt! Ik ben benieuwd wat vind je dan als mensen Jezus zeggen als ze gekilled worden? In ieder geval heel erg bedankt dat je me steunt! (Edit: ik zie dat je die vraag al beantwoord had, sorry)
 
Last edited:

Quis

Forum Expert
Feb 4, 2020
1,210
3,159
304
21
The Netherlands
www.cubecraft.net
Pronouns
He/Him
Ik ben benieuwd wat vind je dan als mensen Jezus zeggen als ze gekilled worden?
Sorry dat ik er nog even tussendoor kom. Ik vind “godverdomme” veel erger dan “Jezus”.

Ik snap je heel goed en ik wil zeker niet zeggen dat het niet erg is, maar ik denk dat “godverdomme” erger is.

Ik denk dat er ook wel ergens een grens moet zijn.

(Je hebt nog steeds mijn ja vote)
 
  • Like
Reactions: Bu6b3ltj3sKrqqn_

Bu6b3ltj3sKrqqn_

Well-Known Member
Jan 3, 2016
228
37
103
20
Netherlands, Enschede.
Sorry dat ik er nog even tussendoor kom. Ik vind “godverdomme” veel erger dan “Jezus”.

Ik snap je heel goed en ik wil zeker niet zeggen dat het niet erg is, maar ik denk dat “godverdomme” erger is.

Ik denk dat er ook wel ergens een grens moet zijn.

(Je hebt nog steeds mijn ja vote)
Je hebt gelijk, sorry. Bedankt voor je ja vote.
 

Troublesomee

Forum Veteran
Feb 6, 2016
2,888
4,145
404
Hai! Goed dat je hier toch een suggestie over hebt gemaakt👊🏼

Om maar gelijk te beginnen; de chat regels zijn een veelbesproken onderwerp en zal dat altijd blijven. Er komen heel veel meningen bij kijken, maar ik vind wel dat je enkele dingen stelt die erg logisch klinken.

Nu moet ik wel zeggen dat ‘gekilled’ een soort van jargon voor gamers is, en daarom eigenlijk ook nooit aanstotelijk word bedoelt/gebracht. Dus die termen moeten gewoon kunnen, anders blijft er wel heel weinig over.

“Jezus”, of “Jezus Christus” vind ik persoonlijk geen scheldwoord of -zin. In de meeste gevallen word dit ook uitgesproken zonder enige religieuze denkwijze. (Als iemand je laat schrikken bijvoorbeeld) Daarom vind ik dat dat wel prima is, alhoewel ik je zorgen wel snap.

Woorden zoals “godverdomme” zijn wel beledigend en staan ook bekend als scheldwoord, en moeten daarom eigenlijk ook verboden worden. Het contrast met andere woorden word anders veelste te groot, en erg tegenstrijdig.

Conclusie: “godverdomme/gvd” moet punishable worden. Daar ben ik het met je eens. De rest, nee, dat gaat misschien net iets te ver.

Toch fijn dat je je stem laat horen, en zo te zien hebben meerdere dezelfde mening. :D
 

Bu6b3ltj3sKrqqn_

Well-Known Member
Jan 3, 2016
228
37
103
20
Netherlands, Enschede.
Hai! Goed dat je hier toch een suggestie over hebt gemaakt👊🏼

Om maar gelijk te beginnen; de chat regels zijn een veelbesproken onderwerp en zal dat altijd blijven. Er komen heel veel meningen bij kijken, maar ik vind wel dat je enkele dingen stelt die erg logisch klinken.

Nu moet ik wel zeggen dat ‘gekilled’ een soort van jargon voor gamers is, en daarom eigenlijk ook nooit aanstotelijk word bedoelt/gebracht. Dus die termen moeten gewoon kunnen, anders blijft er

“Jezus”, of “Jezus Christus” vind ik persoonlijk geen scheldwoord of -zin. In de meeste gevallen word dit ook uitgesproken zonder enige religieuze denkwijze. (Als iemand je laat schrikken bijvoorbeeld) Daarom vind ik dat dat wel prima is, alhoewel ik je zorgen wel snap.

Woorden zoals “godverdomme” zijn wel beledigend en staan ook bekend als scheldwoord, en moeten daarom eigenlijk ook verboden worden. Het contrast met andere woorden word anders veelste te groot, en erg tegenstrijdig.

Conclusie: “godverdomme/gvd” moet punishable worden. Daar ben ik het met je eens. De rest, nee, dat gaat misschien net iets te wel.

Toch fijn dat je je stem laat horen, en zo te zien hebben meerdere dezelfde mening. :D
Hoi,
Bedankt voor het antwoorden! Ik ben blij dat je het met me eens bent over GVD of godverdomme, Ik heb me inderdaad ook bedacht over “Jezus” en ik vind dat je gelijk hebt.

En over dat GEKILLED, het is verkeerd begrepen. Wat ik bedoelde is dat, als mensen GEKILLED worden ze dan de woorde “Jezus” of “GVD“ zeggen. Ik weet dat gekilled een ingame woord is. Zou raar zijn als dat woord verboden wordt 😂.

Heel erg bedankt!
 
  • Like
Reactions: Quis

Hoshi

Speedy Wing Rush Gonzales
Aug 4, 2017
1,148
8,233
408
18
meow meow
youtube.com
Pronouns
She/Her
Hai!

Naar mijn mening hoef ik er niet veel meer bij te zeggen, aangezien Scott precies de woorden uit mijn mond heeft gehaald.

Ik zal even kort mijn mening nog geven in een soort samenvatting, alhoewel er niet veel verschilt en het grotendeels herhaling is van wat er eerder gezegd is:

Ik vind persoonlijk dat ‘godverdomme/gvd’ echt te ver gaat. Het kan ook offensief zijn al ben je niet religieus. Dit is een van de grootste redenen, maar nog één is dat het best godslasterend is in de zinnen en situaties waarin het meestal wordt gebruikt: Het wordt gebruikt om te schelden.

De andere genoemde woorden, zoals ‘Jezus’, vind ik persoonlijk niet zo godslasterend. Hoewel het niet altijd even leuk gebruikt wordt, is het toch echt niet zo erg om te zeggen. Het is een naam, iedereen kan bij wijze van zo heten.

Toch vind ik het belangrijk, en persoonlijk ook erg nodig, om ‘gvd’ te verbieden. Ik heb genoeg reports ervan gezien, die ik, omdat het niet als schelden gezien wordt hier, niet kan accepteren. Hier ben ik best wel klaar mee, aangezien dit heel offensief is/gebruikt kan worden.

P.S: Deze ‘samenvatting’ was veel langer dan ik wilde...

- Escalated ⭐
 

Keanu

Forum Veteran
Jan 5, 2017
2,879
10,795
524
20
Maastricht, the Netherlands
youtu.be
Haihai!

Misschien een beetje laat, maar te laat is beter dan nooit.
We hebben dit intern besproken en hebben besloten dat we vanaf nu gaan punishen voor “godverdomme”. “Gvd” zal wel nog toegestaan zijn omdat dit geen gericht-op-iemand afkorting is. “Gekilled” zal gewoon toegestaan blijven omdat dit iets is wat simpelweg bij het spel hoort.

Als je vragen hebt, start even een conversation met me!

Locked and implemented
 
Status
Not open for further replies.
Members Online

Members online

Latest profile posts

W streamer here: @SugaaKat
Matriox wrote on xSchulzis's profile.
Congratulations

Goodluck in your helper training

Don't let frontlane or lyra be mean
Kazwa wrote on Frontlane's profile.
1713570291417.png

I know right
JokeKaedee wrote on WorriedSkate940's profile.
Congratulations!! 🎊
JokeKaedee wrote on Frontlane's profile.
Gefeliciteerd mopje 🥰💕
Top Bottom